KWS Seuren beschikt over een team van deskundige technici die bekend zijn met de complexe elektronica van de VanMoof-accu's. We hebben toegang tot de benodigde kennis en apparatuur om accu's te testen en defecten op te sporen. Wanneer een accu niet meer optimaal presteert, kunnen we in de meeste gevallen de nodige reparaties uitvoeren om de functionaliteit te herstellen en de levensduur van de accu te verlengen.
Het repareren van VanMoof-accu's is niet alleen kosteneffectief, maar het draagt ook bij aan een duurzamere aanpak. Door het herstellen en hergebruiken van accu's wordt onnodige verspilling van materialen en grondstoffen voorkomen.
Bij VanMoof fietsen komen diverse problemen voor, waarbij accuproblemen vaak bovenaan de lijst staan. Gebruikers kunnen foutmeldingen zoals Error 4, Error 6, Error 19, Error 20 en Error 21 tegenkomen, die allemaal wijzen op accustoringen. Controllerstoringen, aangeduid met foutcodes zoals Error 27 en Error 29, kunnen ook voorkomen en hebben een directe impact op de functionaliteit van de fiets. Een ander veelvoorkomend probleem is schade aan de kabelboom, die door frequent sturen en blootstelling aan vocht en slijtage op draaipunten kan leiden tot foutmeldingen zoals error 45 of 48, duidend op communicatieproblemen tussen het voorwiel (motor), de batterij en de controller. Daarnaast kunnen er storingen optreden in de cartridge (print) van de fiets, alsook problemen met de cartridge batterij. Beschadigingen aan de laadpoort, die het opladen van de fiets belemmeren, zijn ook een bekend issue. Deze problemen vereisen vaak specialistische reparatie, waar KWS Seuren de expertise voor biedt.
De VanMoof Electrified S is de allereerste elektrische fiets die door VanMoof is uitgebracht. Deze fietsen hebben over het algemeen minder vaak te maken met elektrische problemen. Omdat de accu's in deze fietsen wat ouder zijn, zien we ze vaker als versleten exemplaren binnenkomen. In dit geval is een revisie vaak de beste keuze.
De VanMoof S2 heeft soms problemen met wat we de "cartridge" noemen, dat is eigenlijk de besturingseenheid, en ook met de accu's. Maar wees gerust, in veel situaties kunnen we zowel de accu als de cartridge repareren. Een revisie is meestal niet nodig, vooral niet omdat de accu's nog redelijk nieuw zijn.
De Van Moof S3 kent de meeste problemen. In veel van de gevallen zit het probleem in de accu. Het gaat dan om storingen die veroorzaakt worden door de elektronica in de accu. Deze kunnen wij in veel gevallen verhelpen.
Accustoringen: Wij kunnen foutmeldingen zoals Error 4, Error 6, Error 19, Error 20 en Error 21 die verband houden met accu storingen effectief aanpakken.
Andere Fietsaccuproblemen: Naast de genoemde foutmeldingen kunnen wij ook een breed scala aan andere accugerelateerde problemen oplossen, zodat uw fiets optimaal blijft presteren.
Controllerstoringen: Als de controller van uw VanMoof-fiets problemen (Error 27, Error 29) ondervindt, kunnen we deze diagnostiseren en repareren om ervoor te zorgen dat alle functies correct werken.
Cartridge Storingen: Als er storingen zijn in de cartridge (print) van uw fiets, kunnen we deze oplossen om ervoor te zorgen dat uw fiets blijft werken.
Cartridge Batterij: Problemen met de cartridge batterij kunnen we repareren, zodat uw fiets weer betrouwbaar kan worden gebruikt.
Laadpoort Vervangen: Als de laadpoort van uw VanMoof-fiets beschadigd is, kunnen we deze vervangen zodat u uw fiets probleemloos kunt opladen.
Ons deskundige team staat klaar om al deze problemen aan te pakken en uw VanMoof-fiets weer in topconditie te brengen.
Bij KWS Seuren begrijpen we dat een defecte kabelboom diverse problemen en foutmeldingen kan veroorzaken bij uw VanMoof fiets. Een veelvoorkomend probleem is het optreden van error 45 of error 48, wat duidt op een onderbreking in de communicatie tussen het voorwiel (motor), batterij en de controller. Deze storingen worden vaak veroorzaakt door beschadigingen aan de kabelboom, die intern in de fiets kan breken. Dit kan gebeuren door vocht en bijvoorbeeld slijtage op draaidelen, vooral op de plaats waar de kabel bij het cartridge socket in de bovenbuis gaat en naar de voorvork leidt. Door veelvuldig sturen kunnen de interne kabels breken en kortsluiting veroorzaken.
Een manier om te controleren of er een breuk is, is door de fiets in te schakelen, het voorwiel op te tillen en het een slinger te geven. Als alles correct functioneert, zou de snelheid op het display moeten verschijnen. Als u echter merkt dat de snelheidsweergave wegvalt tijdens het draaien van het stuur terwijl het voorwiel draait, duidt dit op een probleem met de bedrading.
De reparatie of vervanging van een kabelboom is een omvangrijke klus, aangezien de hele fiets hiervoor uit elkaar gehaald moet worden. Bij KWS Seuren hebben we de expertise en ervaring om deze uitdagende taak zorgvuldig en efficiënt uit te voeren.
Nee, de VanMoof e-bikes hebben een geïntegreerde accu die niet verwijderd kan worden om op te laden. De oplader moet rechtstreeks op de fiets worden aangesloten.
Om uw VanMoof e-bike op te laden, sluit u de oplader die bij de fiets geleverd wordt aan op het stopcontact en vervolgens op uw fiets. De accu stopt automatisch met opladen als deze vol is.
Buitentemperaturen kunnen de prestaties van uw accu aanzienlijk beïnvloeden. De accu presteert beter bij mild tot warm weer dan bij temperaturen onder nul. Laad uw accu op bij kamertemperatuur om schade te voorkomen.
Als de accu van uw VanMoof-fiets een kritiek laag niveau bereikt (minder dan 5%), wordt de ondersteuningsmotor gedeactiveerd, maar blijven de lichten, het schakelen, het display en de geluiden actief. Bij minder dan 3% worden ook de lichten en het display gedeactiveerd, en het elektronische schakelen beperkt zich tot de 2e versnelling .
De VanMoof S3 en X3 modellen zijn uitgerust met dezelfde ingebouwde accu.
Accustoringen zijn te herkennen aan foutmeldingen zoals Error 4, Error 6, Error 21, of wanneer de fiets en/of accu helemaal niet meer opstart.
Ja, wij kunnen deze en andere foutmeldingen repareren, waardoor uw fiets weer optimaal functioneert.
Wij kunnen de controllerstoringen van uw VanMoof-fiets diagnosticeren en repareren om ervoor te zorgen dat alle functies correct werken.
Als er storingen zijn in de cartridge van uw fiets, kunnen wij deze oplossen om ervoor te zorgen dat uw fiets naar behoren blijft werken.
De Van Moof X3 is voorzien van een ingebouwde LG-batterij met een capaciteit van 504W, die een actieradius biedt van 60 tot 150 km, afhankelijk van de gekozen ondersteuningsmodus. De batterij is verwijderbaar voor eenvoudig onderhoud en met de bijgeleverde 36V 4A oplader kan deze in slechts 80 minuten tot 50% worden opgeladen, en is hij volledig opgeladen in 4 uur. Dit minimaliseert de downtime en maakt de X3 een betrouwbare keuze voor dagelijks gebruik. Bij eventuele problemen met de accu kan deze gerepareerd worden om de levensduur van de Van Moof X3 te verlengen.
De Van Moof X3 is een fraai vormgegeven e-bike, die een aantrekkelijk alternatief biedt voor degenen die een iets compacter frame prefereren in vergelijking met de Van Moof S3. De S3 is ideaal voor rijders met een lengte van 170 tot 210 cm, terwijl de X3 speciaal is ontworpen voor rijders tussen 155 en 200 cm. Ondanks de verschillen in framemaat, delen beide modellen dezelfde motor, accu en slimme technologie, wat zorgt voor een hoogwaardige rijervaring. In het geval van reparatie aan de accu van de X3 en de S3 is het mogelijk deze te repareren.
VanMoof was van 2009 tot 2023 een pionierend bedrijf uit Amsterdam dat zowel traditionele als elektrische fietsen ontwikkelde. Onder leiding van de oprichters, de broers Taco en Ties Carlier, heeft het bedrijf een revolutionaire benadering van het stedelijk vervoer ontwikkeld. Met een focus op minimalistisch design en hightech functies, wist VanMoof een sterke internationale aanwezigheid te realiseren, met leveringen in 25 landen.
VanMoof onderscheidde zich door zijn geïntegreerde technologie, waaronder de eerste smart-connected e-bike, de Electrified. Het bedrijf verwierf meerdere designprijzen en innoveerde de fietsindustrie door een breed scala aan betaalbare en feature-rijke e-bikes aan te bieden.
Ondanks de successen, kende VanMoof ook uitdagingen, vooral na 2020. Klanten meldden problemen zoals lange levertijden en de beschikbaarheid van onderdelen voor reparaties. VanMoof's unieke ontwerpfilosofie betekende ook dat reparaties alleen konden worden uitgevoerd door gecertificeerde VanMoof-werkplaatsen, wat bijdroeg aan de wachttijden en de algemene ontevredenheid onder de klanten.
Bij KWS Seuren begrijpen we deze uitdagingen en hebben we ons gespecialiseerd in de reparatie en revisie van VanMoof-accu's. Onze expertise stelt ons in staat om snel en duurzaam oplossingen te bieden voor VanMoof-gebruikers, waardoor ze weer kunnen genieten van hun rit door de stad.