Versleten en oude fietsaccu’s kunnen vaak weer tot de originele prestaties gebracht worden met het vervangen van de fiets accucellen. Vaak is prestatieverlies een gevolg van normale slijtage van de batterijen, en is het vernieuwen van de accucellen de beste, duurzaamste, en voordeligste remedie. Soms echter kan capaciteitsverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de cellen vaak achterwege blijven waardoor veel kosten worden bespaard.
Afhankelijk van de geselecteerde capaciteit kunt u kiezen welke actieradius u wil fietsen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven fietsaccuspecificaties, de actieradius van de norta batterij het niveau bereiken van de accu in originele staat. Aangezien de norta fietsaccurevisie de mogelijkheid biedt om de batterijcapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de fiets accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de norta fietsaccu eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij grondig gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemonitord. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de kwaliteit van de reparaties hebben bevestigd, wordt de gereviseerde fietsaccu verzendklaar gemaakt.
De norta fietsaccu is over het algemeen een hele goede fiets accu. De meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van de trapondersteuning tijdens een toertocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal te verwachten kilometers, oftewel de actieradius, op één volgeladen fietsaccu onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar indicatie is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een toertocht opeens stopt of capituleert bij een percentage van om en nabij de 25 tot 50%.