Doordat een slechte accu niet altijd zijn oorzaak vindt in oude en/of versleten accucellen, worden alle fietsaccu’s voor de revisie plaatsvindt, inclusief batterijlader, door ons geheel gecheckt. Tijdens onze check worden lader en elektronica grondig bekeken zodat storingen in deze componenten ontdekt en verholpen kunnen worden. Soms kunnen hierdoor de kosten van revisie bespaard worden, en kan volstaan worden met een reparatie of het repareren van de batterijlader.
Kiest u voor een Forza fietsaccurevisie, dan bepaalt u welke capaciteit u wil nemen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven batterijspecificaties, de actieradius van de Forza fiets accu het niveau bereiken van de accu in originele staat. Aangezien de Forza accurevisie de mogelijkheid biedt om de fietsaccucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de batterij dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de Forza batterij eenmaal op onze locatie aangekomen, wordt hij uitgebreid onderzocht met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte elektrische fiets oplader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden bijgehouden. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de kwaliteit van de uitgevoerde reparaties hebben bevestigd, wordt de gereviseerde fiets accu verzendklaar gemaakt.
De Forza accu wordt over het algemeen prima ontvangen. Een van de meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één volgeladen accu onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar indicatie is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een toertocht mee op houdt of uitvalt bij een lege batterij van om en nabij de 25 tot 50%.