Doordat een haperende fietsaccu niet altijd zijn probleem vindt in oude en/of versleten accucellen, worden alle fietsaccu’s voor de revisie plaatsvindt, inclusief lader, door ons geheel nagekeken. Tijdens onze check worden lader en regelelektronica grondig onderzocht zodat fouten in deze onderdelen ontdekt en verholpen kunnen worden. Soms kunnen hierdoor de kosten van revisie bespaard worden, en kan volstaan worden met een reparatie of het vervangen van de batterijlader.
Afhankelijk van de geselecteerde capaciteit kunt u kiezen welke afstand u wil fietsen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven fiets accuspecificaties, de actieradius van de Llobe accu het niveau bereiken van de accu in originele staat. Aangezien de Llobe batterijrevisie de mogelijkheid biedt om de fietsaccucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de Llobe batterij eenmaal op onze locatie aangekomen, wordt hij uitgebreid bekeken met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, elektronica, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemonitord. Pas nadat alle resultaten van de test de hoge kwaliteit van de uitgevoerde reparaties hebben bevestigd, wordt de gereviseerde fietsaccu verzendklaar gemaakt.
Naarmate de fiets accu verouderd dan kan het zijn dat de Llobe batterij kuren krijgt. Een van de meest voorkomende klachten zijn onder andere afname van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig volgeladen fietsaccu onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een probleem dat niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een E-biketocht opeens stopt of capituleert bij een percentage van rond de 15% tot 30%.