Vaak is prestatieverlies een gevolg van normale slijtage van de 18650 cellen, en is het vernieuwen van de batterijen de beste, duurzaamste, en voordeligste remedie. Soms echter kan capaciteitsverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de accucellen vaak achterwege blijven waardoor veel kosten worden bespaard.
Afhankelijk van de gekozen capaciteit kunt u kiezen welke actieradius u wil fietsen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven fietsaccuspecificaties, de actieradius van de McKenzie fiets accu het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand. Aangezien de McKenzie accurevisie de mogelijkheid biedt om de batterijcapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de fiets accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de actieradius.
Is de McKenzie fietsaccu eenmaal op onze locatie aangekomen, wordt hij uitgebreid onderzocht met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden bijgehouden. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de kwaliteit van de reparaties hebben bevestigd, wordt de gereviseerde fiets accu verzendklaar gemaakt.
De McKenzie batterij wordt over het algemeen prima ontvangen. Een van de meest voorkomende klachten zijn onder andere afname van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van de capaciteit. Dit laatste houdt in dat het aantal te verwachten kilometers, oftewel de actieradius, op één volgeladen fietsaccu onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een toertocht opeens stopt of capituleert bij een percentage van rond de 30% tot 40%.