Vaak is capaciteitsverlies een gevolg van normale slijtage van de cellen, en is het vernieuwen van de accucellen de beste, duurzaamste, en voordeligste remedie. Soms echter kan prestatieverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de cellen vaak achterwege blijven waardoor veel kosten worden bespaard.
Kiest u voor een Mihatra batterij revisie, dan bepaalt u welke capaciteit u wil nemen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven fietsaccuspecificaties, de actieradius van de Mihatra fietsaccu het niveau bereiken van de accu in originele staat. Aangezien de Mihatra accurevisie de mogelijkheid biedt om de fiets accucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de Mihatra batterij eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij grondig bekeken met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemonitord. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de hoge kwaliteit van de revisie hebben bevestigd, wordt de gereviseerde accu verzendklaar gemaakt.
De Mihatra accu wordt over het algemeen prima ontvangen. Een van de meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig volgeladen batterij onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar indicatie is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een fietstocht opeens stopt of uitvalt bij een percentage van rond de 40% tot 50%.