Soms echter kan capaciteitsverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de cellen vaak achterwege blijven waardoor veel kosten worden bespaard.
Afhankelijk van de gekozen capaciteit kunt u kiezen welke afstand u wil fietsen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven batterijspecificaties, de actieradius van de E-bike fiets accu het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand. Aangezien de E-bike accurevisie de mogelijkheid biedt om de fietsaccucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de batterij dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de actieradius.
Is de E-bike accu eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij grondig gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemonitord. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de kwaliteit van de uitgevoerde revisie hebben bevestigd, wordt de gereviseerde fiets accu verzendklaar gemaakt.
Naarmate de batterij verouderd dan kan het zijn dat de E-bike batterij problemen krijgt. Een van de meest voorkomende klachten zijn onder andere het verlies van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van de capaciteit. Dit laatste houdt in dat het aantal te verwachten kilometers, oftewel de actieradius, op één volgeladen fietsaccu onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een probleem dat niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de E-bike er tijdens een E-biketocht mee op houdt of capituleert bij een percentage van rond de 15% tot 30%.