Daar een haperende E-bike accu niet altijd zijn oorzaak vindt in oude en/of versleten accucellen, worden alle fietsaccu’s voor de revisie plaatsvindt, inclusief lader, door ons geheel gecontroleerd. Tijdens deze controle worden acculader en regelelektronica grondig bekeken zodat storingen in deze onderdelen ontdekt en verholpen kunnen worden. Soms kunnen hierdoor de kosten van revisie bespaard worden, en kan volstaan worden met een kleine reparatie of het vernieuwen van de lader.
Kiest u voor een BMC batterij revisie, dan heeft u de keuze welke capaciteit u wil nemen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven batterijspecificaties, de actieradius van de BMC accu het niveau bereiken van de accu in originele staat. Aangezien de BMC fiets accurevisie de mogelijkheid biedt om de fietsaccucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de fietsaccu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de te fietsen afstand.
Is de BMC fiets accu eenmaal op onze locatie aangekomen, wordt hij grondig gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, BMS, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemeten. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de kwaliteit van de uitgevoerde reparaties hebben bevestigd, wordt de gereviseerde batterij verzendklaar gemaakt.
Naarmate de accu ouder wordt dan kan het zijn dat de BMC fietsaccu klachten krijgt. Een van de meest voorkomende klachten zijn onder andere afname van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig geladen batterij onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de E-bike er tijdens een toertocht opeens stopt of capituleert bij een lege batterij van om en nabij de 40%.