Doordat een haperende fietsaccu niet altijd zijn oorzaak vindt in oude en/of versleten accucellen, worden alle fietsaccu’s voor de revisie plaatsvindt, inclusief oplader elektrische fiets, door ons geheel gecontroleerd. Tijdens deze controle worden acculader en BMS grondig nagekeken zodat storingen in deze onderdelen ontdekt en verholpen kunnen worden. Soms kunnen hierdoor de kosten van revisie bespaard worden, en kan volstaan worden met een kleine reparatie of het vervangen van de lader.
Kiest u voor een Ghost fiets accu revisie bij KWS Seuren, dan bepaalt u welke capaciteit u wil nemen. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven fiets accuspecificaties, de actieradius van de Ghost fietsaccu het niveau bereiken van de accu in originele staat. Aangezien de Ghost batterijrevisie de mogelijkheid biedt om de fiets accucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de actieradius.
Is de Ghost batterij eenmaal op onze locatie aangekomen, wordt hij uitgebreid gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, fietselektronica, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden bijgehouden. Pas nadat alle resultaten van de test de hoge kwaliteit van de revisie hebben bevestigd, wordt de gereviseerde batterij verzendklaar gemaakt.
Naarmate de fietsaccu slijt dan kan het zijn dat de Ghost batterij klachten krijgt. De meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal te verwachten kilometers, oftewel de actieradius, op één volgeladen batterij onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de E-bike er tijdens een toertocht mee op houdt of uitvalt bij een lege accu van rond de 50%.