De Bosch Powerpack 500 accu is de hoogste haalbare capaciteit van de Bosch bagagedrager accu. Namelijk 13.4Ah/482Wh en afgerond door Bosch op 500Wh. Vandaar de naam Bosch Powerpack 500 bagagedrager accu.
Wij bieden voor dit type verschillende mogelijkheden. Deze accu kunnen wij reviseren wanneer de capaciteit versleten is. Repareren wanneer de elektronica en dergelijke defect zijn, maar we kunnen ook een vervanger leveren.
We leveren de accu als refurbished en als nieuwe accu. De Refurbished accu is een nieuw binnenwerk met een gebruikt jasje. De Nieuwe accu is een originele Bosch Powerpack 500 accu.
Geschikt voor | Accel Group, Batavus, Bergamont, Cannondale, Centurion, Conway, Cube, Diamant, Dutch ID, Ebike-Manufaktur, Falter Bikes, Flyer, Gazelle, Gepida, Ghost, Haibike, Hercules, Kalkhoff, Koga, Oxford, RADON, Riese & Müller, Ruff Cycles, Sinus E-Bikes, Sparta, Stella, Trek, Venturelli, Victoria, Winora, Zemo |
---|---|
Nominale spanning accu | 36 V |
Originele capaciteit | 13.4 Ah |
Productnaam | powerpack 500 bagagedrager 36V |
Merk | Bosch |
KWS product code | acc-bos-hall0124-36v |
Maximale spanning lader | 42 V |
Kleur | Zwart |
Toepassing | Elektrische fiets |
Laadaansluiting | Ovaal |
Afmetingen | Niet bekend |
Plug en play | Ja |
Beschikbare capaciteiten | 11.6 Ah, 13.4 Ah |
Bevestiging | Bagagedrager |
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Gewicht | 2.6 kg |
Type oplader aansluiting | Bosch |
Technologie | Lithium-ion |
De Bosch powerpack 500 bagagedrager 36V is op te laden met de volgende laders:
Wanneer u uw Bosch accu voor reparatie aan ons aanbied, starten we met een grondige diagnose om de staat van de accu te bepalen. Op basis van deze diagnose stellen we vast wat er nodig is om de accu te herstellen. Wij nemen contact met u op om de bevindingen te bespreken. Daarna kunt u beslissen of u de reparatie wilt laten uitvoeren of niet.
De toename in kilometers hangt af van de nieuwe capaciteit van de accu na revisie. Een hogere capaciteit betekent in theorie meer kilometers, maar de werkelijke toename hangt ook af van factoren zoals rijstijl, terrein en weersomstandigheden. Dus hoewel een hogere capaciteit in potentie meer kilometers biedt, kan de daadwerkelijke toename variëren afhankelijk van deze externe factoren.
Nee, een refurbished accu is een accu die voor de verkoop volledig is gecontroleerd. Dit houdt in dat deze is gerepareerd, gereviseerd, schoongemaakt, geüpdatet en indien nodig van nieuwe onderdelen is voorzien. Hierdoor heeft een refurbished accu de kwaliteit van een nieuwe accu, maar betaal je veel minder.
Deze accu past op een Bosch maar is ook geschikt voor de volgende merken:
Gazelle, Batavus, Sparta, Flyer, Gepida, Stella, Trek, Venturelli, Victoria, Koga, Kalkhoff, Accel Group, Cube, Bergamont, Cannondale, Conway, Dutch ID, Ruff Cycles, Centurion, Diamant, RADON, Haibike, Ebike-Manufaktur, Ghost, Falter Bikes, Hercules, Oxford, Riese & Müller, Sinus E-Bikes, Winora, and Zemo
Het verschil tussen de capaciteiten 13.4Ah is het aantal kilometers dat je kunt afleggen op een acculading. Met een hogere capaciteit kom je verder zonder de Elektrische fiets accu op te laden. In veel gevallen zit het verschil in een groter aantal cellen, maar het kan ook hetzelfde aantal cellen zijn met een hogere of lagere capaciteit in de cel zelf. De cellen blijven altijd van dezelfde hoge kwaliteit.
De kosten van de reparatie worden altijd van tevoren (telefonisch of per mail) besproken zodra wij een diagnose hebben vastgesteld.
Bij een revisie stuur je jouw Bosch Bosch powerpack 500 bagagedrager 36V naar ons op en wij voorzien deze van een nieuw accupakket. Hierdoor is het vaak mogelijk de capaciteit te upgraden, wat betekent dat je met jouw e-bike accu verder kan fietsen dan toen hij uit de fabriek kwam. Revisie is duurzaam omdat je jouw huidige behuizing behoudt met bijkomend voordeel dat het voordeliger is dan een refurbished of een nieuwe accu. Bij een revisie krijg je 2 jaar garantie op het nieuwe accupakket.
Het is mogelijk uw accu te upgraden naar een hogere capaciteit, bij de Bosch Bosch powerpack 500 bagagedrager 36V zijn de mogelijke capaciteiten 13.4Ah
Na hoeveel jaar moet de Bosch accu fiets vervangen worden? De levensduur van de Bosch batterij is net als andere fietsaccu's beperkt. Het batterijpakket verliest ieder jaar aan capaciteit en uiteindelijk is de volledige accu opgebruikt. De gemiddelde levensduur varieert van ongeveer 4 tot 8 jaar. Met uitschieters indien de batterij juist gebruikt wordt.
U stuurt de oude fietsaccu gratis op naar ons adres Selecteer het type Bosch Bosch powerpack 500 bagagedrager 36V accu en de gewenste capaciteit 13.4Ah. Na de bestelling ontvangt u een e-mail met instructies en een verzendlabel.
Onze specialisten testen, repareren of reviseren uw fietsaccu We testen de accu, repareren, of vervangen versleten cellen door A-kwaliteit cellen met de bestelde capaciteit, en controleren de functionaliteit van de gereviseerde accu.
De gereviseerde fietsaccu gaat retour. U ontvangt een e-mail met de verzendbevestiging en instructies voor gebruik na revisie.
Neem contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag.
+31 (0)485 782 565We reageren zo snel mogelijk op je bericht op werkdagen tussen 10:00 en 17:00.
+31 (0) 6 36 40 05 73Je kan jouw Bosch powerpack 500 bagagedrager 36V in de webshop vinden op basis van de merknaam of het modelnummer op de accu.
Na je bestelling ontvang je een e-mail met verzendinstructies.
We reviseren of repareren je accu en houden je op de hoogte van de voortgang.
Gesteld dat je niet langer tevreden bent met de prestaties van je Bosch Powerpack, is de keus van een fietsaccu revisie een hele goede. De fiets accu revisie is er op gericht om afgenomen accucapaciteit te herstellen. Een versleten powerpack 500 van Bosch kan vaak weer tot ongekende prestaties gebracht worden met het vervangen van de batterijcellen. Vaak is prestatieverlies een gevolg van normale slijtage van de 18650 cellen, en is het vernieuwen van de accucellen de beste, duurzaamste, en voordeligste remedie. Soms echter kan capaciteitsverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de accucellen vaak achterwege blijven waardoor kosten worden bespaard.
Is de Bosch batterij eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij grondig gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te verhelpen. Accu prestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, fietselektronica, of de regelelektronica in de elektrische fietsaccu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemonitord. Pas nadat alle resultaten van de test de kwaliteit van de revisie heeft bevestigd, wordt de gereviseerde accu verzendklaar gemaakt.
Naarmate de Bosch fietsaccu 500 slijtage vertoond dan kan het zijn dat de Bosch fietsaccu problemen krijgt. Een van de meest voorkomende klachten zijn o.a. het verlies van de trapondersteuning tijdens een fietstocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal beloofde kilometers, oftewel de actieradius, op één geladen batterij die niet gehaald wordt. Het gebruik van het display en haar indicatie is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een storing die niet goed te herleiden is. Ook kunt u er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een toertocht mee ophoudt of stopt bij een lege accu van om en nabij de 40%.