Facebook Pixel

E-bike 4all

E-bike 4all accu revisie

Een E-bike 4all accu revisie is de beste en goedkoopste methode om de capaciteit van je accu weer zo goed als nieuw te krijgen. Daardoor beleef je weer veel meer plezier aan je elektrische fiets. Want het is niet meer nodig om de accu tijdens een lange fietstocht telkens op te laden. Een E-bike 4all accu revisie zorgt ervoor dat de actieradius van je elektrische fiets een stuk groter wordt. Dat betekent dat je met één acculading meer kilometers kunt fietsen. Bij een E-bike 4all accu revisie kan de capaciteit zelfs groter worden gemaakt dan toen je de fiets nieuw kocht.

Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

6 producten

per pagina
  1. Saxonette 36V Aluminium Revisie
    Rating:
    0%
    Vanaf € 300,00
  2. Saxonette accu 36V Zwart Revisie
    Rating:
    0%
    Vanaf € 300,00
  3. Phylion Joycube accu 36V Revisie
    Rating:
    0%
    Vanaf € 300,00
  4. Joycube accu JCEB360 36V Revisie
    Rating:
    0%
    Vanaf € 300,00
  5. Protanium Inside accu 36V Frame
    Rating:
    0%
    Vanaf € 425,00
  6. Phylion Joycube accu 36V 11Ah Nieuw
    Rating:
    0%
    € 375,00
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

6 producten

per pagina

Goede materialen bij een E-bike 4all accu revisie

Op het gebied van oplaadbare cellen zijn veel producten verkrijgbaar. Helaas zitten daar ook slechte materialen bij. Berucht zijn de goedkope Chinese oplaadbare cellen. Die gaan al na een korte tijd kapot. Bij KWS Seuren Fietsaccu’s worden alleen oplaadbare cellen van de beste kwaliteit gebruikt. Bij een E-bike 4all accu revisie worden de oude oplaadbare cellen vervangen door li-ion-cellen. Dat zijn de modernste cellen die op dit moment verkrijgbaar zijn. Ze hebben een lange levensduur en je kunt er flexibel mee omgaan in het gebruik.

De levensuur van je fietsaccu

Hoelang de accu’s van je elektrische fiets mee gaan hangt sterk af van de manier waarop je ze gebruikt. Na een E-bike 4all accu revisie moet je de fiets vooral gebruiken. Als je hem stil zet in een stalling gaat de accu sneller kapot. Dat komt door diepteontlading. Dat kun je voorkomen door de accu elke maand een keer op te laden tot ongeveer 50 procent. Een andere reden waarom een accu na een E-bike 4all accu revisie snel achteruit gaat is opladen bij temperaturen onder nul. Dat is funest. Laad je accu het liefst binnenshuis op bij kamertemperatuur.

Misverstanden over een E-bike 4all accu revisie

Er circuleren allerlei verhalen over hoe je moet omgaan met de fietsaccu na een E-bike 4all accu revisie. Een hardnekkig misverstand is dat je de accu altijd volledig moet opladen en ontladen. Vroeger werd dat bij de oude NiCad accupacks inderdaad geadviseerd. Maar bij moderne li-ion-cellen is dat niet meer nodig. Je kunt zo’n accupack het beste af en toe een uurtje opladen. Een ander misverstand is dat de accu leeg is als de fietscomputer dat aangeeft. Dat klopt niet. Een accupack is pas echt leeg als de trapondersteuning stopt.

Reset van de fietscomputer

Het aantal resterende kilometers dat op de fietscomputer wordt aangegeven is slechts een indicatie. Na een E-bike 4all accu revisie klopt dat niet meer. Je kunt de fietscomputer resetten om de inschatting van de resterende kilometers te verbeteren. Dat gaat als volgt. Laad eerst de accu met de oplader op. Druk dan op de resetknop, zoals in de handleiding van de fiets wordt beschreven. Laad daarna, zonder de fiets te gebruiken, de accu opnieuw op totdat hij vol is. Pas dan is de accu echt opgeladen. De fietscomputer zal nu een betere inschatting geven van de resterende fietsafstand.