- Gratis verzending en ophaalservice
- 30.000+ accu's gerepareerd
- 2 jaar garantie
- 15.000+ tevreden klanten
- 470+ merken
- 730+ accu's

Bafang
43V

Bafang
43V 200Wh Intube

Bafang
43V 450Wh Intube

Bafang
43V 600Wh Intube

Bafang
Downtube 43V 450Wh

Bafang
Downtube 43V 600Wh

Brinckers
intube 36V TM50

Brinckers
intube 36V TM70

Bafang
M625

Veloretti
Samsung intube zz6781004

Bafang
TL-36104A 36V

Bafang
TL-36130A 36V
- Gratis verzending en ophaalservice
- 30.000+ accu's gerepareerd
- 2 jaar garantie
- 15.000+ tevreden klanten
- 470+ merken
- 730+ accu's
Reviews van onze klanten
Bafang accu
Het resetten van uw Bafang fiets accu kan door middel van het indrukken van de indicator aan de zijkant of bovenkant van de accu. Na het indrukken van de indicator geeft deze aan hoe vol de batterij is. Laad de Bafang fiets accu helemaal op totdat deze vol is. Bij een aantal accu's kunt de de indicator inhouden als de accu vol is en de lader er nogmaals aanleggen. Met een volle accu kunt u gaan fietsen tot de ondersteuning uitvalt. Houd er rekening mee dat u de kilometers bijhoudt. Zodra de accu leeg is betekend dit dat de capaciteit van de fiets accu in zijn geheel verbruikt is. De accu kan weer opgeladen worden en de accu is nu weer klaar voor gebruik. Houd de kilometers goed in de gaten zodat u niet meer stil komt te staan.
Foutcodes Bafang accu
Foutcode | Oorzaak |
---|---|
33 | Remdetectie circuit fout |
35 | Detectie circuit voor 15V fout |
36 | Detectie circuit op keypad fout |
37 | WDT circuit fout |
41 | Totale batterijspanning te hoog/laag |
42 | Totale batterijspanning te hoog/laag |
43 | Totale vermogen batterijcellen te hoog |
44 | Enkele celspanning te hoog |
45 | Batterij temperatuur te hoog |
46 | Batterij temperatuur te laag |
47 | SOC van de batterij te hoog |
48 | SOC van de batterij te laag |
Bafang fiets accu opladen
Uw Bafang accu opladen gaat doormiddel van bijgeleverde acculader. Het beste is om de accu op te laden als de accu leeg is. Controleer regelmatig of de accu nog opgeladen is. Doe dit ongeveer 1 x per maand. Dit voorkomt een diepte-ontlading. De accu's van Bafang zijn in de meeste gevallen een 36V accu. Deze zijn op te laden met een 42V acculader. Ook zijn er een aantal 48V bafang accu's en 43V systemen op de markt. Deze zijn voornamelijk voorzien van een middenmotor aandrijvingen.
Bafang accu laadt niet op
Indien de bafang accu niet meer laad kan dit verschillende oorzaken hebben. Een daarvan is het niet laden door een defecte acculader. Ook komt het wel eens voor dat de elektronica van de bafang accu een fout heeft. Door het vervangen van de printplaat kan het euvel dan nog worden opgelost.
Bafang lader blijft rood knipperen
Dit betekent in de meeste gevallen dat er een fout in de elektronica zit van de accu. Zo kan er bijvoorbeeld een onbalans zijn waar de BMS een melding van geeft.
Bafang lader knippert groen
Dit betekend dat de temperatuur bij het laden te laag is, ook kan het zijn dat er geen goede verbinding is. Probeer nog een keer aan te sluiten. Meestal gaat het groene lichtje dan uit en wordt rood. De accu kun je het beste binnen op huiskamertemperatuur opladen.
Zorg er ook voor dat u eerst de stekker in het stopcontact doet en daarna pas in de accu.
Bafang lader brand rood
Dit betekend dat de lader aan het laden is. Deze zal na een aantal minuten warm worden waardoor je voelt dat deze aan het laden is. Zodra de rode lamp weer groen wordt is de accu vol. Ook zal de lader niet meer warm zijn.
Bafang laadconnector stuk
De laadconnector van een bafang is behoorlijk gevoelig en van slechte kwaliteit. De middelste pin in de oranje stekker kan wel eens verbranden of verslijten door gebruik.
Bafang fiets accu revisie
Een Bafang accu revisie wordt toegepast op de elektrische fietsen van verschillende merken. Bafang is namelijk een leverancier van motoren voor elektrische fietsen. Merken als Gazelle en Cortina maken bijvoorbeeld gebruik van deze motoren. Voor de Bafang motoren zijn speciale accupacks ontwikkeld. Met een Bafang accu revisie kun je zo’n accu nieuw leven inblazen. Een Bafang accu revisie zorgt ervoor dat de accu wordt uitgerust met de modernste elektrische cellen en dat het vermogen weer helemaal up-to-date wordt gebracht. Je E-bike voelt dan weer als nieuw aan.
Bafang middenmotor M420 Problemen en Oplossingen
De Bafang M420 middenmotor is een geavanceerd product van Bafang, een toonaangevende fabrikant van e-bike componenten in China. Deze middenmotor is ontwikkeld om een ideale balans tussen kracht en efficiëntie te bieden, en is bijzonder populair in sportieve elektrische fietsmodellen. Een van de meest opvallende kenmerken is het hoge koppel van 80 Newtonmeter (Nm) en een beenkrachtversterking die begint bij 300%. Deze specificaties zorgen ervoor dat de motor uitstekende trapondersteuning levert, vooral in uitdagende terreinen zoals heuvels en bergen.
Toch zijn er gevallen waarin gebruikers vinden dat de motor onvoldoende koppel levert. In zulke situaties is het aan te raden de koppelsensor te kalibreren of de overbrengingsverhouding aan te passen. Deze aanpassingen kunnen helpen bij het verbeteren van de rijervaring. Bovendien kan dit bijdragen aan een langere levensduur van de motor en zelfs de accu.
Bafang Error codes
Serie: Middenmotor Bafang
Foutcode | Foutbeschrijving | Aanbevolen Actie |
---|---|---|
03H | De remonderbrekers blijven actief | Controleer of de remkabel klem zit of moeilijk beweegt |
04H | De gashendel komt niet terug in de beginstand | Controleer of de gashendel blijft hangen. Ontkoppel de gashendel. Vervang indien nodig. |
05H | Storing in de gashendel | Controleer op schade, check connectors en draden op breuk |
06H | Laag voltage protectie | Controleer het voltage van de batterij |
07H | Hoog voltage protectie | Controleer het voltage van de batterij |
08H | Storing hall-sensor kabel bij de motor | Controleer de motor en motorkabel |
09H | Storing in de motorfases | Controleer de motor en de motorkabel |
11H | Temperatuur regelaar te hoog | Controleer de controller en laat afkoelen |
12H | Storing sensor controller | Neem contact op met uw dealer |
13H | Temperatuur batterij te hoog of te laag | Controleer de batterij. Laat afkoelen of opwarmen |
21H | Storing in de externe speed-sensor | Controleer snelheidssensor, kabelbreuk, connectors, magneetafstand |
22H | BMS communicatie-fout | Vervang de batterij, of laat deze nakijken |
30H | Communicatie-fout | Controleer verbindingen bij de regelaar. Neem contact op met uw dealer |
Serie: Voorwiel motor Bafang
LED Weergave | Onderdeel | Probleem | Oplossing |
---|---|---|---|
Het derde LED knippert 6 keer snel achter elkaar. | Batterij | Lage voltage beveiliging | Controleer de batterijspanning. |
Het derde LED knippert 7 keer snel achter elkaar. | Batterij | Over voltage beveiliging | Controleer de batterijspanning. |
Het derde LED knippert 8 keer snel achter elkaar. | Motor/sensor | Hall signaalkabel defect | Raadpleeg uw dealer voor de motor |
Het derde LED knippert 9 keer snel achter elkaar. | Motor | Fase kabel defect | Raadpleeg uw dealer voor de motor |
Het eerste LED knippert 1 keer, daarna knippert het derde LED 1 keer. | Controller | Controller temperatuur is te hoog en bereikt het beschermingspunt. | Raadpleeg uw dealer voor de controller. |
Het eerste LED knippert 1 keer, daarna knippert het derde LED 2 keer. | Controller | Defect met temperatuursensor binnenin controller | Raadpleeg uw dealer voor de controller. |
Het eerste LED knippert 1 keer, daarna knippert het derde LED 3 keer. | Batterij | Defect met temperatuursensor binnenin batterij | Verwissel de batterij of laat deze nakijken. |
Het eerste LED knippert 2 keer, daarna knippert het derde LED 1 keer. | Sensor | Snelheidssensor fout | Controleer de positie van de sensor. |
Het eerste LED knippert 2 keer, daarna knippert het derde LED 2 keer. | Batterij | BMS communicatieprobleem | Verwijder en plaats vervolgens de batterij terug, helpt dit niet? Laat de accu nakijken. |
Het eerste LED knippert 3 keer snel achter elkaar. | Communicatieprobleem | Controleer de verbinding tussen de EB-BUS en de besturingseenheid.Verwijder en vervang de besturingseenheid. |
Amslod Bafang accu, met Amslod middenmotor
De Bafang accu wordt op verschillende modellen fietsen gebruikt. De meest voorkomende zijn de Brinckers fietsen. Maar ook de Amslod fietsen, voornamelijk uitgevoerd met een middenmotor in het frame verwerkt. De Bafang 36V wordt het meest gebruikt bij fietsen van brinckers. De 43V accu's worden tegenwoordig meer gebruikt in de fietsen van Amslod.
Wat gebeurt er na de Bafang accu revisie
Als je accu is gereviseerd wordt hij naar je teruggestuurd. Het wordt aanbevolen om de accu de eerste vijf keren helemaal op te laden en vervolgens helemaal te ontladen. Dat wil zeggen dat je moet doorfietsen totdat de trapondersteuning stopt. Dit is om twee redenen nodig. Ten eerste krijgt de accu door die vijf keer maximaal opladen en ontladen zijn maximale vermogen. Ten tweede heeft de elektronica in je fiets daardoor de kans om zichzelf opnieuw in te regelen. Daardoor zal het nog resterende aantal kilometers op de resterende acculading nauwkeuriger worden aangegeven.
Bafang accu problemen
Bafang accu problemen die onder andere voorkomen zijn een afname van de te fietsen kilometers. Het plotseling wegvallen van de ondersteuning, waterschade, het niet meer opladen van de fietsaccu maar ook een valschade kan een probleem veroorzaken bij deze bafang accu's. In veel gevallen kunnen wij voorzien in een nieuwe batterij. Wat vaak prijsgunstiger is, is dat wij de accu kunnen repareren of de fietsaccu reviseren.
Bij elke accu kan het weleens gebeuren dat de elektrische fiets met accu, ondanks uitgebreide controles, toch niet goed functioneert. Dan zullen de monteurs hun uiterste best doen om die problemen op te lossen. Als het nodig is zullen ze de gehele fiets controleren. Het gebeurt maar heel zelden dat een mankement niet wordt gevonden. Want onze monteurs hebben al zoveel elektrische fietsen van een gereviseerd accupack voorzien, dat ze alle mogelijke defecten al een keer voorbij hebben zien komen.
Veelgestelde vragen
Wat is nu precies het verschil tussen de voorganger, de M400, en de M420? In feite zijn de verschillen marginaal. De M420 weegt slechts 0.3 kg minder dan de M400, maar qua functionaliteit zijn ze bijna identiek. Het ligt in de verwachting dat Bafang uiteindelijk zal kiezen om verder te gaan met slechts één van de twee modellen. En gezien de lichtere gewicht en vergelijkbare prestaties van de M420, lijkt het erop dat dit model de toekomst is van Bafang's middenmotoren.
Een bafang fietsaccu heeft een gemiddelde levensduur van 4 tot 8 jaar. Afhankelijk van het gebruik en hoe de accu wordt opgeslagen. Met een reparatie is deze levensduur vaak te verlengen.
Zodra je het bestelproces op de site hebt afgerond, ontvang je van KWS Seuren een e-mail met daarop een label. Dat moet op de doos worden geplakt waarmee je de accupack naar KWS Seuren wilt versturen. Check goed in de bijgevoegde documentatie of je alle benodigde accessoires hebt bijgevoegd. Het is bijvoorbeeld noodzakelijk om ook de oplader en – als die aanwezig is – een sleutel voor het accupack mee te sturen. Als je dat vergeet loopt je Bafang e-bike accu revisie vertraging op en dan ben je je accupack meer dan de gebruikelijke tien dagen kwijt.
Een Bafang accu revisie bestel je op de site van KWS Seuren Fietsaccu’s. Het is handig als je van tevoren checkt welk type accu er in jouw elektrische fiets zit. Op de site navigeer je naar het merk Bafang en dan zie je meteen dat er twee typen accu’s zijn waarvoor een Bafang accu revisie kan worden uitgevoerd. Eerst kies je het juiste type accupack. Daarna kun je aangeven hoeveel vermogen de accupack moet kunnen leveren. Als je huidige accu al vanaf het begin te snel leeg was, kun je bij deze Bafang accu revisie kiezen voor wat meer vermogen.
Kijk altijd eerst naar de sticker op je huidige accu. Hierop staat de capaciteit (bijv. 340 Wh, 450 Wh, 560 Wh, 600 Wh of 750 Wh) en soms ook het type (bijv. M400, M420). Bestel altijd een accu met dezelfde aansluitingen en spanning (meestal 36 V of 43 V).
Ja, Bafang-accu’s zijn meestal onderling uitwisselbaar. Je kunt dus bijvoorbeeld je 450 Wh-accu vervangen door een 600 Wh of 750 Wh. Hierdoor kun je langere afstanden fietsen, zonder dat er aanpassingen aan de fiets nodig zijn.
De actieradius is afhankelijk van:
de gekozen ondersteuningsstand,
je eigen trapkracht,
het gewicht dat je meeneemt,
weersomstandigheden,
en het type terrein.
Een accu met meer Wh of Ah betekent meer actieradius. In de praktijk kan dat uiteenlopen van 40 km in zware omstandigheden tot 120 km bij gunstige omstandigheden.
Helemaal geen reactie → mogelijk defecte lader of printplaat in de accu.
Rood knipperend lampje → fout in elektronica of onbalans in de cellen.
Groen knipperend lampje → te lage temperatuur of slechte verbinding; probeer binnen op te laden en check de volgorde: eerst stekker in stopcontact, daarna in de accu.
Rood lampje blijft branden → accu wordt geladen. Zodra groen, is de accu vol.
Laad de accu regelmatig, ook als je weinig fietst.
Vermijd volledig leeg rijden en langdurige opslag in lege toestand.
Bewaar de accu op een koele, droge plek bij 30–60 % lading.
Laad niet op bij extreme kou of hitte.
Gebruik altijd de juiste oplader.
Gemiddeld gaat een Bafang-accu 4–8 jaar mee, afhankelijk van gebruik. Met revisie en reparatie kan de levensduur vaak nog worden verlengd.
