Facebook Pixel

Veelgestelde vragen

Revisie

Revisie betekent dat wij in uw huidige accu een nieuw accupakket plaatsen; de behuizing en elektronica blijven dus nog volledig intact. Wij vervangen het accupakket met nieuwe lithium ion cellen. Dit pakket wordt per klant op maat gemaakt.

Connector verbrand, versleten of de behuizing van uw fietsaccu defect? Door een reparatie uit te voeren aan uw fietsaccu voor uw E-bike is een nieuwe accu niet nodig!

In veel gevallen is een fietsaccu waardeloos geworden door een kleine storing. Dit kunnen wij verhelpen. Een reparatie is anders dan een revisie. Bij een revisie vervangen wij het gehele accupakket. Bij een reparatie vervangen wij alleen een connector, BMS (Battery management sytem) of connector. De kosten hiervoor zijn lager dan bij een nieuwe accu of revisie en u kunt snel weer op pad met uw E-bike.

Een Refurbish betekent gereviseerd. Het betreft een fietsaccu die al gereviseerd is en klaar ligt om verzonden te worden. U hoeft op deze manier niet uw eigen accu aan te bieden ter revisie, maar u draagt toch bij aan een duurzame maatschapij.

De gereviseerde fietsaccu's zijn net zo goed als een nieuwe accu. De versleten onderdelen van de accu zijn vervangen door nieuwe onderdelen. Met standaard twee jaar garantie waar u op kunt vertrouwen.

De actieradius is grotendeels afhankelijk van de gekozen capaciteit. Zo kunt u met een hogere capaciteit verder fietsen dan een lage capaciteit. De capaciteit wordt vaak aangegeven in Ampere Uur (Ah) of in Watt uur (Wh). Dit staat vaak vermeld op de accu. Een hogere capaciteit betekent in wezen een grotere benzine tank. Advies is in veel gevallen een hogere capaciteit te kiezen door verschillende factoren kan het zijn dat de originele afstand niet meer behaald kan worden. 

Indien u kiest voor een capaciteit die 20% hoger is dan de originele capaciteit kunt u er ongeveer van uit gaan dat u 20% verder kunt fietsen dan voorheen. Het is hierbij wel belangrijk dat u er rekening mee houdt dat de actieradius van de accu wel kan verschillen. Dit heeft te maken met verschillende factoren.

  • Weersomstandigheden, een accupakket kan niet zo goed capaciteit afgeven bij kou. De actieradius verminderd onder de 5 tot 10°C. Dit heeft verder geen invloed op delevensduur van uw accu. Zorg er alleen voor dat bij het opladen van de batterij deze weer op een kamertemperatuur is van laten we zeggen meer dan 15°C.
  • Een elektrische fietsaccu levert in de loop der jaren een aantal % per jaar in. Een oudere fietsaccu zal dus minder capaciteit hebben dan een accu die vers is. De leeftijd speelt hierbij dus wel een bepaalde rol.
  • Mate van ondersteuning, lage ondersteuning of bijvoorbeeld hoge ondersteuning. Een andere factor hierbij is ook de mate van kracht die de fietser geeft aan de pedalen.
  • De persoon, indien een persoon ouder wordt zal de gevraagde ondersteuning meer worden. Ook het wennen aan de e-bike kan er voor zorgen dat de fiets op een hogere ondersteuning wordt gezet waardoor de actieradius afneemt.
  • Wind tegen, wind mee, heuvel op en naar beneden. Een hobbelige weg of strak asfalt. Slappe brede banden of smalle banden en keihard opgepompt. De weerstand is hierbij ook een grote factor.
  • Wat hier nog meer bij komt kijken is dus ook de totale massa. Het gewicht van de fiets, fietser en bagage.
  • De actieradius kan ook sterk verminderen bij het in een hoge versnelling wegfietsen. De accu moet meer vermogen geven aan de motor om vooruit te komen. Hierbij is het dus belangrijk in een lagere ondersteuning weg te fietsen en vervolgens omhoog te schakelen.
  • Het constant optrekken en afremmen met de elektrische fiets. Doordat de fiets opnieuw moet accelereren zal de motor meer vermogen nodig hebben om opnieuw op snelheid te komen.
  • Snelheid van fietsen. Een fiets die constant ondersteunt dient te worden tot 25 km/h zal meer vragen dan een elektrische fiets die rustig toert rond de 15 km/h.
  • Een accu die meerdere malen per week gebruikt wordt zal in de regel langer meegaan. Dit kan variëren van kleine stukken tot langere toertochten. Het beste is dat de accu frequent gebruikt wordt.

De frequentie van gebruik. Gebruikt u uw e-bike bijvoorbeeld 5 kilometer per dag of dagelijks totaal voor 20 kilometer. In het voorbeeld van 5 kilometer per dag zal de actieradius met één lading lager zijn dan als het voorbeeld van 20 gebruikte kilometers per dag.

In bijna alle gevallen kan uw accu gereviseerd worden. Sommige fietsaccu's kunnen niet gereviseerd worden, omdat deze zijn ingegoten of omdat dit problemen oplevert met de elektronica. Indien de elektronica defect is van een fietsaccu kunnen wij deze ook in veel gevallen repareren of reviseren. Bekijkonze webshop of neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Nee, een revisie van het accupakket betekent dat alle versleten onderdelen in de accu worden vervangen. Na revisie wordt de accu volledig nagekeken en getest onder zware omstandigheden. De spanning wordt nooit verhoogd waardoor de motor niet extra belast zal worden.

Benieuwd naar de prijs van revisie van uw fietsaccu? Vind uw fietsaccu in onze webshop. Hier wordt uitgelegd wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Het aantal Ah zegt iets over de hoeveelheid energie/capaciteit in uw accu. Met een hogere capaciteit kunt u verder fietsen op een lading. Een voorbeeld:

U heeft een versleten accu van 10 Ah. Toen de accu nieuw was kon u 40 km fietsen tot de accu helemaal leeg was. Wanneer u uw accu laat reviseren en kiest voor 20 Ah kunt u daarna met dezelfde accu 80 km fietsen.

Bij revisie is het mogelijkheid om capaciteit verhoging te hebben. Dit kan zelfs hoger worden dan ze bij de originele fabrikant kan leveren. Dit komt door de nieuwe technologieën die worden toegepast in de lithium ion cellen.

Dit kan komen doordat de gereviseerde accu meer capaciteit heeft waardoor deze nog lang niet leeg is bij 1 of geen bolletje. Het kan voorkomen dat het display van de fiets de capaciteit niet goed weergeeft. Dit herstelt zich na 4-6 volledige laadcycli. (Leeg tot ondersteuning wegvalt.) Uw nieuwe accu bereikt na 4-6 laadcycli (laden en fietsen) de maximale actieradius. Bij de eerste ritten kan de accu dus eerder ‘’leeg’’ aangeven.

 

Een gazelle innergy accu moet in een aantal gevallen weer opnieuw aangemeld worden. Dit doordat bijvoorbeeld de elektronica is vervangen. Dit kan een gazelle dealer voor u doen. 

Nee u kunt na revisie niet harder fietsen met uw fiets, u kunt wel verder fietsen.

Nee, de ondersteuning zal weer werken zoals voorafgaand.

Nee, de motor wordt niet zwaarder belast.

-Motor werkt op 36V.

-Elektromotor onttrekt stroom.

-Aantal Ah wordt verhoogd.

-Motor kan langer stroom onttrekken, niet meer!

Origineel:10Ah 24V = 2 uur fietsen = 50km

Na revisie: 20Ah 24V = 4 uur fietsen = 100km

Conclusie: de "tank" is vergroot.

Gemiddeld gaat een nieuwe fietsaccu na aankoop 5 tot 8 jaar mee. Nadat er bij ons een revisie is uitgevoerd zal de accu opnieuw 5 tot 8 jaar mee kunnen gaan.

Fietsaccu

Een fietsbatterij bestaat uit een reeks kleinere accucellen, die via puntlassen aan elkaar worden gekoppeld. De capaciteit van een batterij van de e-bike hangt ook samen met het vermogen uitgedrukt in ampère-uur.

Een accu bestaat uit een behuizing met daarin batterijcellen en elektronica. Deze zorgen gezamenlijk voor opgeslagen elektrische energie. Deze energie zorgt vervolgens voor de aandrijving van het trapondersteunende motorsysteem van de e-bike.

Het kan wel eens voorkomen dat de accu geen verbinding maakt met de fiets. DIt kan een aantal oorzaken hebben. Een defecte batterij, de accu geeft geen signaal of spanning naar de fiets. Een software probleem waarbij de accu bijvoorbeeld dient aangemeld te worden bij een dealer. Of dat er een defect in de fiets zit, bijvoorbeeld een connector of draadbreuk. 

Gemiddeld gaat een nieuwe fietsaccu na aankoop 5 tot 8 jaar mee. Dit is heel erg afhankelijk van het gebruik.

De actieradius is grotendeels afhankelijk van de gekozen capaciteit. Zo kunt u met een hogere capaciteit verder fietsen dan een lage capaciteit. De capaciteit wordt vaak aangegeven in Ampere Uur (Ah) of in Watt uur (Wh). Dit staat vaak vermeld op de accu. Een hogere capaciteit betekent in wezen een grotere benzine tank.

  • Weersomstandigheden, een accupakket kan niet zo goed capaciteit afgeven bij kou. De actieradius verminderd onder de 5 tot 10°C. Dit heeft verder geen invloed op delevensduur van uw accu. Zorg er alleen voor dat bij het opladen van de batterij deze weer op een kamertemperatuur is van laten we zeggen meer dan 15°C.
  • Een elektrische fietsaccu levert in de loop der jaren een aantal % per jaar in. Een oudere fietsaccu zal dus minder capaciteit hebben dan een accu die vers is. De leeftijd speelt hierbij dus wel een bepaalde rol.
  • Mate van ondersteuning, lage ondersteuning of bijvoorbeeld hoge ondersteuning. Een andere factor hierbij is ook de mate van kracht die de fietser geeft aan de pedalen.
  • De persoon, indien een persoon ouder wordt zal de gevraagde ondersteuning meer worden. Ook het wennen aan de e-bike kan er voor zorgen dat de fiets op een hogere ondersteuning wordt gezet waardoor de actieradius afneemt.
  • Wind tegen, wind mee, heuvel op en naar beneden. Een hobbelige weg of strak asfalt. Slappe brede banden of smalle banden en keihard opgepompt. De weerstand is hierbij ook een grote factor.
  • Wat hier nog meer bij komt kijken is dus ook de totale massa. Het gewicht van de fiets, fietser en bagage.
  • De actieradius kan ook sterk verminderen bij het in een hoge versnelling wegfietsen. De accu moet meer vermogen geven aan de motor om vooruit te komen. Hierbij is het dus belangrijk in een lagere ondersteuning weg te fietsen en vervolgens omhoog te schakelen.
  • Het constant optrekken en afremmen met de elektrische fiets. Doordat de fiets opnieuw moet accelereren zal de motor meer vermogen nodig hebben om opnieuw op snelheid te komen.
  • Snelheid van fietsen. Een fiets die constant ondersteunt dient te worden tot 25 km/h zal meer vragen dan een elektrische fiets die rustig toert rond de 15 km/h.
  • Een accu die meerdere malen per week gebruikt wordt zal in de regel langer meegaan. Dit kan variëren van kleine stukken tot langere toertochten. Het beste is dat de accu frequent gebruikt wordt.

BMS staat voor Battery Management System: een stukje elektronica dat de staat van de afzonderlijke cellen bewaakt. Het zorgt voor de kwaliteit van de cellen en batterij en voor de veiligheid van het complete accupakket.

Accu bewaren

Bij langere tijd niet gebruiken(meer dan 1 maand): accu uit de fiets halen en deze volgeladen opslaan op een vorstvrije plaats. En vervolgens eens per maand laden.

In veel gevallen is de accu vast gezet met een slot. Dit slot is te openen met de originele sleutel die er bij is geleverd. Krijgt u de accu niet uit de fiets? Contacteer eerst uw plaatselijke fietsenzaak of neem even contact met ons op.

Bewaar de accu bij voorkeur op een droge plek op kamertemperatuur. Is je schuur erg koud in de winter? Bewaar je accu dan liever binnen in huis! De beste manier is dit op kamertemperatuur te doen. Doe dit op een goed geventileerde plek. Dek de lader en accu niet af en houd rekening met warmteontwikkeling. Zorg er ook voor dat de accu op een stabiele ondergrond ligt.

Bewaar de accu altijd op een droge plek en op kamertemperatuur (tussen 10℃ en 25℃).

Als de accu volledig ontladen is dan kunnen de batterijcellen beschadigen en dat heeft een negatief effect op de levensduur van de accu. Er zijn een aantal manieren om dat te voorkomen:

- Laad de accu op tot 50% of hoger, voordat je de accu weglegt.

- Laad de accu vervolgens iedere 1 tot 2 maanden weer op tot 50% of hoger.

Laden

Neem de volgende voorzorgsmaatregelen voor je batterij: Laad de accu regelmatig op (bijvoorbeeld na iedere rit), laat hem niet geheel ontladen, laad hem bij weinig gebruik ook regelmatig even op.

Elke adapter wordt warm bij gebruik. Dit is een gevolg van de stroom die door het apparaat loopt.

Sommige laders worden echter zeer heet. Onder te heet wordt verstaan dat de lader niet meer met de hand beet te houden is. In dit geval is er iets mis met uw lader of accu

Als uw lader te heet wordt betekent dit vaak dat hij overbelast wordt. Dit betekent in veel gevallen dat de lader versleten is en niet meer het vereiste vermogen kan leveren. In dit geval is het verstandig uw lader te vervangen.

Als u een nieuwe lader aanschaft en deze wordt ook snel heet, komt dit in de meeste gevallen doordat uw accu versleten is. Hierdoor moet deze zo veel bijgeladen moet worden dat uw lader te zwaar belast wordt. De lader wordt dan zeer heet en het risico van beschadiging of doorbranden is zeer groot. In dit geval is het verstandig een revisie uit te laten voeren.

Nee de de nieuwere Lithium Ion cellen mogen niet te lang op een te hoge spanning blijven. Om de levensduur van de accu te verlengen dient de lader zo snel mogelijk van accu gehaald te worden wanneer deze is opgeladen. Probeer deze niet langer dan 24 uur aan de lader te laten liggen.

Gemiddeld duurt het zo’n 4 a 5 uur om de batterij van je E-bike volledig op te laden. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de capaciteit van de accu en lader: een zwaardere accu duurt langer om op te laden.

Als u gekozen heeft voor meer capaciteit in uw fietsaccu is het mogelijk dat opladen langer duurt. Een kleine rekensom:

Oude lader, oude capaciteit;

2A lader, 10Ah accu. 10/2=5 uur oplaadtijd.

Oude lader, nieuwe capaciteit;

2A lader, 20Ah accu. 20/2=10 uur oplaadtijd.

In een aantal gevallen is het mogelijk een snellader te gebruiken voor bepaalde fietsaccu's. Dit is in veel gevallen afhankelijk van het type accu en de resterende capaciteit. Zie ook onze pagina voorladers. Staat uw lader er niet tussen? Vraag hiervoor naar de mogelijkheden.

Het opladen van de fiets accu is in verhouding heel goedkoop. Een moderne accu van bijvoorbeeld 500Wh waarmee je tot soms wel 100 km kunt fietsen is zeer snel opgeladen. Met de huidige energieprijzen van ongeveer 20 cent per kWh komt dit neer op ongeveer 10 euro cent per laadbeurt.

Als de accu van de fiets tijdens een fietstocht leeg raakt is het in de meeste gevallen wel mogelijk te fietsen. De nieuwste e-bikes zijn zo licht dat ze weinig weerstand bieden tijdens het fietsen zonder ondersteuning. Er zijn verschillende opties om te voorkomen dat je stil komt te staan tijdens een lange fietstocht.

  • Laad de accu tijdens een tussenstop op, de elektrische fiets is erg in opkomst. Hier wordt duidelijk op in gespeeld door steeds meer oplaadpunten. In een uurtje is de accu doorgaans al voldoende opgeladen om alsnog thuis te komen of de reis te vervolgen.
  • Neem een extra accu, met een extra accu heeft u de mogelijkheid tot 2 keer meer actieradius te behalen. Wij bieden hier verschillende mogelijkheden voor, zowel nieuw maar ook refurbished.
  • Fiets de accu eenmaal goed leeg,houd in de gaten wat de actieradius is en probeer hier de volgende keer onder te blijven.
  • Met een accu revisie zijn er mogelijkheden de capaciteit te verhogen. Tot soms wel een verdubbeling van de originele capaciteit. Op deze manier is het niet nodig een extra accu mee te nemen of de accu tussendoor op te laden.

Bij de meeste fietsen kan dit wanneer de accu nog op de fiets zit. Er zijn ook verschillende accu’s waarbij het mogelijk is de accu uit te nemen en bijvoorbeeld binnen op te laden.

Verzending en levering

Wij kunnen u een verzendlabel sturen, waarmee u de accu + lader naar ons kan sturen om deze na te laten kijken.

Na binnenkomst kijken wij uw accu na en nemen wij contact met u op om u te informeren over mogelijkheden en prijzen.

Uw product wordt kosteloos opgestuurd in heel europa. Indien u na onze begintest en conclusie er niet voor kiest voor een reparatie of een revisie, dan rekenen wij alleen € 25,- onderzoekskosten. Als blijkt dat wij de accu niet kunnen reviseren of repareren, omdat er bijvoorbeeld geen onderdelen beschikbaar zijn, of de accu kan niet gereviseerd worden, dan sturen wij de bestelling kosteloos retour.

Als u zo vriendelijk zou willen zijn om de volgende zaken bij de accu toe te voegen, dan kunnen wij hier direct naar kijken zodra bestelling bij ons is aangekomen.

  • Accu
  • Lader
  • Probleemomschrijving
  • Contactgegevens (naam, telefoonnummer, adres, e-mailadres)

Zodra de bestelling is geplaatst ontvangt u binnen één werkdag uw verzendinstructies.

Elektrische fiets

Een elektrische fiets geeft je bij iedere trapbeweging een extra zetje waardoor het fietsen makkelijker, lichter en comfortabeler wordt. Je krijgt als het ware een duwtje in de rug. De motor van je E-bike wordt geactiveerd op het moment dat je begint te trappen. Bij de meeste elektrische fietsen moet mee getrapt worden.

Ja, dat kan. Zonder ondersteuning van de motor kan je de fiets als een normale fiets gebruiken. Houd er wel rekening mee dat de fiets zwaarder zal trappen dan normaal.

Nee de de nieuwere Lithium Ion cellen mogen niet te lang op een te hoge spanning blijven. Om de levensduur van de accu te verlengen dient de lader zo snel mogelijk van accu gehaald te worden wanneer deze is opgeladen. Probeer deze niet langer dan 24 uur aan de lader te laten liggen.

De power output van een elektrische fiets geeft in Wattuur aan hoeveel de maximale energie is die beschikbaar is voor de E-bike. Kortgezegd betekent de actieradius hoeveel kilometer je op een (volle) accu kunt rijden, zonder tussendoor op te laden.

Houd er wel rekening mee dat de actieradius beïnvloed wordt door externe factoren, zoals je gewicht, het weer, de weg en het totale gewicht van je fiets. Hierdoor is het lastig om de exacte actieradius te benoemen.

Volgens de Nederlandse wetgeving is het toegestaan om maximaal 25 km/uur te rijden op een fiets met trapondersteuning. Er zijn ook elektrische fietsen die ondersteunen tot 45 km/h, zoals een Stromer elektrische fiets. Hiervoor is wel een kentekenbewijs nodig.

Indien de indicator van de fiets niet meer overeenkomt met de vullingsgraad van de accu kan het in veel gevallen gereset worden door de accu 4 tot 6 keer helemaal leeg te fietsen. Houd hierbij ook de gereden kilometers bij. Het kan namelijk wel eens voorkomen dat de indicator niet gereset wordt waardoor u dus de dagteller kunt gebruiken als vullingsgraad meter.

Met een hogere capaciteit (Ah of Wh) wordt de motor niet zwaarder belast. De spanning blijft gelijk waardoor u niet harder gaat fietsen. U kunt simpelweg verder fietsen met dezelfde accu. Zie het als een grotere brandstoftank. U heeft langer ondersteuning op een lading.

Een voorwielmotor kan soms defect gaan door productiefouten, te hoge stromen of  waterschade. Dit is niet iets wat heel vaak voorkomt. Indien het binnen de garantieperiode valt neem dan eerst contact op met uw dealer.

Een defecte motor is vaak te herkennen aan een ratelend geluid of schokkerig gevoel.  Controleer eerst zelf de bedrading om zo het probleem uit te sluiten.

De motor van een fiets gaat over het algemeen bijna nooit stuk. Bijna nooit omdat ook de elektrische motor van een fiets slijtage onderdelen bevat. De motor draait veel rond waardoor er kans is op slijtage aan bijvoorbeeld de lagers of door productiefouten.

Valt de motor nog binnen de garantie? Neem eerst contact op met uw dealer. Indien u  hier niet verder geholpen kunt worden kunt u contact opnemen met ons. Wij zullen dan kijken wat de mogelijkheden zijn voor u.

Het kan zijn dat door het koude weer de capaciteit afneemt. In de zomer heb je hier geen last van. Dit is ook niet schadelijk voor de accu. Dit heeft te maken met de verhoogde interne weerstand van de fietsaccu. Hierdoor neemt de actieradius tijdelijk af.

Nee, je hebt geen kenteken nodig voor normale E-bikes. Tegenwoordig zijn veel snelle E-bikes te vinden in het straatbeeld, de zogenaamde Speed Pedelecs. Deze kunnen snelheden tot 45 km/uur halen. Voor deze fietsen is wel een kenteken en helm vereist.

Garantie

Wij geven standaard 2 jaar garantie op onze nieuwe producten. Ook geven wij standaard 2 jaar garantie op alle onderdelen die zijn vervangen tijdens de revisiewerkzaamheden. Bij verschillende accu's vervangen wij buiten het cellenpakket ook meerdere componenten zoals bijvoorbeeld de printplaat. Deze worden dus ook meegenomen in de garantie termijn.

Indien een product binnen de garantietermijn valt en deze wordt hersteld of vervangen. Gaat de garantietermijn niet opnieuw in.

Wij garanderen dat de nominale capaciteit overeenkomt met de bestelde capaciteit. Wij geven geen garantie op het aantal kilometers dat behaald kan worden. Dit doordat de capaciteit sterk afhankelijk is van heel veel verschillende factoren.

Bij de geleverde producten ontvangt u een factuur per mail en in de zending. Deze komen overeen met een sticker op de accu. Dit zijn tevens de garantiebewijzen van uw aankoop.

Het recht op garantie vervalt indien:

  • De klant niet direct contact opneemt binnen de opgenomen garantieperiode. En zo KWS Seuren niet in de gelegenheid wordt gesteld om het defect te verhelpen.
  • Zodra derden zonder toestemming van KWS Seuren de behuizing openen of wijzigingen aanbrengen aan de gereviseerde batterij.
  • Indien de batterij in een diepteontlading raakt door onjuist gebruik. Hierdoor kan de batterij beschadigen.
  • Er sprake is van waterschade wat niet te herleiden is aan een montagefout. Een gereviseerde en nieuwe accu is spatwaterdicht.

Indien het product niet defect wordt bevonden na een grondig onderzoek nemen wij contact met u op. Wij zullen dit dan met u bespreken. Wij vragen hier alleen een kleine vergoeding voor de verzending en onderzoekskosten ter hoogte van €25,-

Retour

Indien u een product wilt retourneren neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch maar ook per mail. Belangrijk hierin is de reden van retourneren en uw bestelnummer / factuurnummer om u zo snel mogelijk te kunnen helpen.

Indien u een product wilt retourneren neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch maar ook per mail. Belangrijk hierin is de reden van retourneren en uw bestelnummer / factuurnummer om u zo snel mogelijk te kunnen helpen.

Service

U heeft ten allen tijden de mogelijkheid om het verzoek van revisie te annuleren. Nadat u een verzoek tot revisie heeft geplaatst kunt u er voor kiezen de accu niet op te sturen. Indien u de accu wel al opgestuurd heeft en wij zijn nog niet begonnen aan de reparatie kunt u er ook nog voor kiezen de revisie niet in behandeling te nemen.

Indien wij voor de revisie of reparatie geen verzoek krijgen om te stoppen zullen wij starten met de werkzaamheden. Nadat wij zijn gestart met de werkzaamheden verliest u het recht op herroeping of annulering. Dit omdat wij in veel gevallen de werkzaamheden niet meer ongedaan kunnen maken.

Indien u uw revisie verzoek wilt annuleren neem dan telefonisch of per mail contact met ons op.

Op onze nieuwe producten is een wettelijke herroepings termijn van 14 dagen van toepassing. Dit geldt dus voor alle nieuwe en bij ons ook refurbished accu's en acculaders. Binnen deze termijn heeft u de mogelijkheid de aangekochte producten te controleren of deze in orde zijn.

Wij helpen u graag met het repareren of reviseren van de accu. Als uw accu niet meer werkt en u deze door ons laat nakijken, zullen wij de accu en lader zorgvuldig testen en nemen wij contact met u op over de kosten van de reparatie of revisie. 

Soms komt het voor dat wij de accu helaas niet kunnen repareren of reviseren, omdat bijvoorbeeld bepaalde onderdelen defect zijn en niet vervangen kunnen worden. In dit geval hanteren wij no cure no pay. Wij zenden de accu weer retour, komt de accu weer ophalen of wij nemen de defecte accu in. Maar u komt niet voor een kostenpost te staan. Hier zijn dan geen kosten aan verbonden.

Als wij de accu en lader hebben getest en wij kunnen deze accu repareren of reviseren, maar u kiest er uiteindelijk niet voor om de accu te laten reviseren of repareren, dan hanteren wij een kleine vergoeding voor de onderzoekskosten. Deze bedragen €25,- inclusief de zending.

Bij KWS Seuren heeft u de mogelijkheid verschillende betaalmethode te gebruiken. Het is mogelijk om via IDeal, Bancontact, PayPal en Sofort te betalen via onze website. Ook is het mogelijk om bij ons op locatie te pinnen of contant te betalen.

Verder heeft u ook de mogelijkheid om via Klarna achteraf te betalen via de website. Hiervoor worden wel extra kosten voor in rekening gebracht voor de service van Klarna. Deze bedragen €5,-

Wij zijn 6 dagen in de week geopend. Vanaf 9:00 uur in de ochtend tot 17:00 s avonds zijn wij bereikbaar per telefoon, whatsapp, mail en op locatie.

Levertijden

Onze doorlooptijd bedraagt 10 tot 15 werkdagen. De doorlooptijd gaat in zodra de accu bij ons is gearriveerd. Het kan wel een voorkomen dat een speciaal geval langer nodig heeft door bijvoorbeeld het wachten op onderdelen of reactie vanuit de klant. Maar het kan dus ook wel eens voorkomen dat een accu binnen de verwachte looptijd klaar is.

De levertijd van de refurbished accu’s is afhankelijk van de beschikbaarheid. De meeste producten die wij aanbieden op de website kunnen wij direct uit voorraad leveren. Het komt ook wel eens voor dat de refurbished accu pas na bestelling gemaakt wordt. Dit omdat het een type accu is dat bijvoorbeeld niet zo vaak voorkomt. De accu wordt klaargemaakt zodra de order bij ons binnen  is.  Dit zorgt er voor dat u een zo goed als nieuwe accu krijgt met de meest recente cellen. Al onze refurbished producten worden ook nog door een  eindtest gehaald om er zeker van te zijn dat u een goed product thuis krijgt om er voor te zorgen dat u  een zo goed mogelijk product thuis gestuurd krijgt.

De levertijd van onze laders  en  accessoires zijn over het algemeen maximaal 1 week. Indien een product niet direct op voorraad is communiceren wij u dit vooraf.

Heb je vragen?

Neem gerust contact met ons op voor een passend advies.

Menu sluiten
Copyright © 2013-heden Magento. Alle rechten voorbehouden.