Torqeedo 29,6V







Accu reparatie
Bij een accu reparatie wordt er eerst een diagnose gesteld. Op basis van die diagnose bepalen wij wat er nodig is om de accu te repareren. Wij nemen contact met u op om de diagnose te bespreken, zodat u kunt bepalen wat u wilt doen met uw accu.
Laat u toch geen reparatie uitvoeren?
Dan brengen wij € 75,00 in rekening voor de onderzoekskosten en sturen uw accu terug.
Specificaties
Bevestiging | Inbouw |
---|---|
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Afmetingen | Niet bekend |
Kleur | Grijs / Wit |
Beschikbare capaciteiten | 31Ah |
Toepassing | Boot |
Connector / Plug / Laadaansluiting | Niet bekend |
Voltage | 29.6 V |
Nominale spanning lader | 29.6 V |
Oplader pin | |
Technologie | Lithium-ion |
Fabriekscapaciteit | 31 Ah |
Plug en play | Ja |
Torqeedo 29,6V
Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven accuspecificaties, de actieradius van de Torqeedo batterij het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand.
Het proces van de Torqeedo accurevisie
Is de Torqeedo accu eenmaal in onze werkplaats aangekomen, wordt hij grondig gemeten met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptoomen te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, elektronica, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden gemonitord. Pas nadat alle resultaten van de test de kwaliteit van de uitgevoerde revisie heeft bevestigd, wordt de gereviseerde accu verzendklaar gemaakt.
Torqeedo 29,6V: Vaker voorkomende problemen van de Torqeedo accu
Naarmate de accu ouder wordt dan kan het zijn dat de Torqeedo accu kuren krijgt. De meest voorkomende klachten zijn onder andere het verlies van de vermogen tijdens een vaart en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat je bereik met één geladen accu niet gehaald wordt. Ook kunt je er tegen aan lopen dat de accu tijdens een vaart opeens uitvalt of stopt bij een accupercentage van rond de 25 tot 50%.