Techniek van eigen bodem

De nieuwe printplaat is volledig door onze eigen engineers ontwikkeld, zonder gebruik van externe modules. De vorm en aansluitingen zijn zodanig ontworpen dat de print naadloos in de originele behuizing past. Dit betekent dat de originele Van Raam-lader gewoon bruikbaar blijft, zonder aanpassingen.

De communicatie tussen accu en fiets vindt plaats via IR (infrarood). Dit was voorheen vaak de achilleshiel bij defecte accu’s. Problemen met indicatoren, foutcodes of uitval tijdens het fietsen ontstonden vaak door storingen in de communicatie-elektronica. Dankzij onze nieuwe print zijn deze storingen verleden tijd.

Wat we nu kunnen doen met de Van Raam Cube accu:

  • Diepontlading repareren

  • Defecte elektronica vervangen (met nieuwe print)

  • Revisie uitvoeren (nieuwe cellen)

  • Refurbished accu’s aanbieden (met garantie)

  • Nieuwe laders leveren (4A en 6A)

Meer dan techniek: mobiliteit voor iedereen

Van Raam accu’s zitten vaak op aangepaste fietsen zoals tandems, duofietsen of driewielers voor mensen die extra ondersteuning nodig hebben. Als de accu stuk is en niet gerepareerd kan worden, is de hele fiets vaak niet meer bruikbaar. Nieuwe accu's worden nog geleverd maar vaak tegen erg hoge prijzen. 

Doordat we nu ook de elektronica kunnen vervangen, blijft zo’n fiets gewoon inzetbaar. Dat is fijn voor de gebruiker, maar ook voor instellingen die de fiets inzetten in de zorg of verhuur. 

Klaar voor de toekomst

De nieuwe printplaten worden inmiddels uitgerold bij diverse klanten. Ze hebben onze volledige interne testprocedures doorstaan en zijn inmiddels in gebruik bij gereviseerde accu’s.

Deze technologie vormt bovendien een blauwdruk voor toekomstige ontwikkelingen. Elk accutype vereist een eigen benadering, maar dankzij deze innovatie kunnen we bij KWS Seuren sneller schakelen bij andere complexe accusystemen waarin communicatie een knelpunt vormt.