Accu transparantie
Vanuit het dorp Wanssum voorziet Dekkers Tweewielers een groot deel van de kop van Noord Limburg van fietsservice. Mensen kunnen gebruik maken van hun “haal en breng-service”. Iets wat KWS Seuren in de toekomst ook ambieert. De oude locatie in Wanssum groeide uit haar jasje, dus werd er 200 meter verderop een imposant, nieuw, goed functionerend pand gebouwd. Klanten kunnen wielrennend binnenkomen, douchen en zich vermakend wachten op hun reparatie in de winkel. Het is dan ook een grote fietsenzaak geworden die in alle gemakken van de klant voorziet. De ruime opzet bevestigt de transparante service en biedt ruimte aan de vele presentatiemogelijkheden. Op dezelfde leest neemt KWS Seuren de klant mee in de hulpvraag tot revisie. Van binnenkomst tot eindtest wordt de klant transparant geïnformeerd over de bevindingen en mogelijkheden binnen het revisieproces. Fietsspeciaalzaken maken gebruik van de expertise van KWS Seuren. Zowel reparaties als revisies zijn interessante opties, met name bij accu-merken die niet meer leverbaar zijn. Dit geldt uiteraard ook voor wenselijke hogere capaciteiten. Dekkers Tweewielers biedt mobiliteits pakketten van 5 jaar aan. Met de aankoop van een pakket krijgt de klant standaard 2 jaar garantie. Op het moment dat deze garantie vervalt, is revisie een mooie optie om de aangekochte accu een langere levensduur mee te geven. Jaarlijks stuurt Dekkers Tweewielers een groot aantal accu’s naar KWS Seuren. Niet alleen voor revisie, maar ook voor fietsaccu reparaties. In 2020 wonnen ze de Tweewieler Award.
Groei en stabiliteit in de fietsbranche
Nederland is bij uitstek het land van de fiets en daarmee koploper met betrekking tot de verkoop van fietsen. De fietsspeciaalzaken liften al jaren mee op de groeiende vraag naar fietsen met ondersteuning. Zelfs de doelgroep beweegt mee. Mobiliteit speelt hierin een grote rol.
Als fietsenwinkel op de landsgrens bedient Profile Weys uit Siebengewald klanten uit zowel Duitsland als Nederland. Met overtuigend vertrouwen wordt door hen revisie voorgesteld aan klanten met een wat oudere fiets. Het grote aanbod aan diverse merken en typen fietsaccu's is hierin steeds belangrijker om de klant weer op weg te krijgen. Met het aanbod van zowel nieuwe fietsaccu's, refurbished of reparaties aan elektrische fiets accu's. Hierdoor ontstaat voor Profile Weys de mogelijkheid om goede service te verlenen. Als startend bedrijf haalde KWS Seuren destijds zelf het aanbod van de te reviseren accu’s in Siebengewald op. Eigenaar Sander Jans is dan ook klant van KWS van het eerste uur.
Klanttevredenheid en voorzien in de klantbehoefte staan centraal
Als 21-jarige blies Rob van Hulten als onervaren ondernemer de fietsenwinkel van Jan Vermeulen nieuw leven in. Rob’s Tweewielers is geen franchiser en dus niet afhankelijk van merken. Hij is al vanaf het begin klant bij KWS Seuren. “De toegevoegde waarde zit hem in het persoonlijke. Een fiets op maat. Dit geldt ook voor de accucapaciteit keuze”, aldus Van Hulten. “De elektrisch fiets omvat nu zeker de helft van onze bedrijfsactiviteiten en misschien zelfs wel meer dan wij nu verkopen en repareren. Een reden extra om goed te luisteren naar de klant en in de klantbehoeftes te voorzien”. Ook Van Hulten is in voor revisie en werkt graag mee aan de naamsbekendheid en het vertrouwen van revisie ten opzichte van nieuw te verkopen fiets accu’s. “Als we kunnen reviseren, dan reviseren we!” Hij ervaart het contact met KWS Seuren als helder en duidelijk en vindt de afgifte van de 2 jaar garantie belangrijk. Daarmee kan hij ook als fietsenwinkel meer service bieden aan zijn klanten. Rob’s Tweewielers biedt niet alleen accu’s ter revisie aan, maar KWS is tevens hun leverancier als het gaat om fietsaccu opladers.
Samenwerking belangrijk en versterkt
Als oplettend Marktplaats-gebruiker leerde Auke Numan KWS Seuren kennen. Hij bevestigt dat er behoefte is aan revisie, want “klanten willen in mijn ogen zo weinig mogelijk betalen en toch zo optimaal en comfortabel mogelijk fietsen”. De eigenaar van Ger Maurix Tweewielers gaat, net zoals de broers van KWS Seuren, innovaties in de markt niet uit de weg. Hij durft ze juist aan te gaan. “In het kader van niet geschoten is altijd mis, is het mij goed bevallen”, aldus Auke, “vooralsnog heb ik nog geen enkele garantie-klacht in hoeven sturen. Ik zie telkens weer vorderingen. Zowel in de ontwikkelingen van de locatie als in de aanpak en in de professionaliteit. De revisie prijzen zijn goed, dus die zijn zeker de moeite waard om aan mijn klanten aan te bieden. Het geeft de klant meer keuze. Persoonlijk zie ik fietsaccu revisie als een extra service aan de klant. Het geeft een positieve uitstraling af op mijn eigen winkel als e-bike specialist, boort een nieuwe doelgroep aan en het verbindt klanten”.
Bron:Bikes Business