De BionX accu met typenummer R260 bestaat uit een cellenpakket met 11 cellen in serie en wordt opgeladen tot ongeveer 46V met een 3-pins aansluiting. Als uw BionX R260 accu niet meer goed functioneert, biedt een BionX fietsaccu revisie een voordelige oplossing. Deze revisieprocedure onderzoekt en repareert de oorzaak van een verminderende prestatie van uw fietsaccu. Vaak kan het vervangen van de accucellen het verloren vermogen herstellen, wat de meest duurzame en kostenefficiënte oplossing is. Als er echter defecten zijn in de regelelektronica of acculader, worden deze problemen voorafgaand aan de revisie gedetecteerd en opgelost. Hierdoor kan het vervangen van de cellen in veel gevallen worden vermeden, wat resulteert in aanzienlijke kostenbesparingen. Een BionX fietsaccu revisie vergroot niet alleen de actieradius van uw e-bike, maar verlengt ook de levensduur van de accu.
Let op!
Bij een refurbished accu kan het zijn dat de de accu word geleverd zonder werkend achterlicht. BionX onderdelen zijn schaars en niet leverbaar.
Geschikt voor | Diamant, Trek |
---|---|
Nominale spanning accu | 40.7 V |
Originele capaciteit | 6.4 Ah |
Productnaam | R260 |
Merk | BionX |
KWS product code | acc-bio-260-acc-40.7v |
Maximale spanning lader | 40.7 V |
Kleur | Grijs |
Toepassing | Elektrische fiets |
Laadaansluiting | 3 pins |
Afmetingen | Niet bekend |
Plug en play | Ja |
Geïntegreerd achterlicht | Ja |
Beschikbare capaciteiten | 10 Ah, 13.4 Ah |
Bevestiging | Bagagedrager |
Aansluiting op fiets | Niet bekend |
Type oplader aansluiting | |
Technologie | Lithium-ion |
De BionX R260 40.7V is op te laden met de volgende laders:
Wanneer u uw BionX accu voor reparatie aan ons aanbied, starten we met een grondige diagnose om de staat van de accu te bepalen. Op basis van deze diagnose stellen we vast wat er nodig is om de accu te herstellen. Wij nemen contact met u op om de bevindingen te bespreken. Daarna kunt u beslissen of u de reparatie wilt laten uitvoeren of niet.
De toename in kilometers hangt af van de nieuwe capaciteit van de accu na revisie. Een hogere capaciteit betekent in theorie meer kilometers, maar de werkelijke toename hangt ook af van factoren zoals rijstijl, terrein en weersomstandigheden. Dus hoewel een hogere capaciteit in potentie meer kilometers biedt, kan de daadwerkelijke toename variëren afhankelijk van deze externe factoren.
Revisie is mogelijk naar een capaciteit van 10Ah ook wel 407Wh. Of bijvoorbeeld 13.4Ah ook wel 545Wh.) Revisie is in veel gevallen goedkoper dan een nieuwe BionX fiets accu en vele malen duurzamer. Bij een revisie voeren wij eerst een uitgebreide diagnose uit om er zeker van te zijn dat revisie de juiste keuze is.
Nee, een refurbished accu is een accu die voor de verkoop volledig is gecontroleerd. Dit houdt in dat deze is gerepareerd, gereviseerd, schoongemaakt, geüpdatet en indien nodig van nieuwe onderdelen is voorzien. Hierdoor heeft een refurbished accu de kwaliteit van een nieuwe accu, maar betaal je veel minder.
Het verschil tussen de capaciteiten 10Ah, 13.4Ah is het aantal kilometers dat je kunt afleggen op een acculading. Met een hogere capaciteit kom je verder zonder de Elektrische fiets accu op te laden. In veel gevallen zit het verschil in een groter aantal cellen, maar het kan ook hetzelfde aantal cellen zijn met een hogere of lagere capaciteit in de cel zelf. De cellen blijven altijd van dezelfde hoge kwaliteit.
De kosten van de reparatie worden altijd van tevoren (telefonisch of per mail) besproken zodra wij een diagnose hebben vastgesteld.
Bij een revisie stuur je jouw BionX BionX R260 40.7V naar ons op en wij voorzien deze van een nieuw accupakket. Hierdoor is het vaak mogelijk de capaciteit te upgraden, wat betekent dat je met jouw e-bike accu verder kan fietsen dan toen hij uit de fabriek kwam. Revisie is duurzaam omdat je jouw huidige behuizing behoudt met bijkomend voordeel dat het voordeliger is dan een refurbished of een nieuwe accu. Bij een revisie krijg je 2 jaar garantie op het nieuwe accupakket.
Het is mogelijk uw accu te upgraden naar een hogere capaciteit, bij de BionX BionX R260 40.7V zijn de mogelijke capaciteiten 10Ah, 13.4Ah
Na hoeveel jaar moet de BionX accu fiets vervangen worden? De levensduur van de BionX batterij is net als andere fietsaccu's beperkt. Het batterijpakket verliest ieder jaar aan capaciteit en uiteindelijk is de volledige accu opgebruikt. De gemiddelde levensduur varieert van ongeveer 4 tot 8 jaar. Met uitschieters indien de batterij juist gebruikt wordt.
U stuurt de oude fietsaccu gratis op naar ons adres Selecteer het type BionX BionX R260 40.7V accu en de gewenste capaciteit 10Ah, 13.4Ah. Na de bestelling ontvangt u een e-mail met instructies en een verzendlabel.
Onze specialisten testen, repareren of reviseren uw fietsaccu We testen de accu, repareren, of vervangen versleten cellen door A-kwaliteit cellen met de bestelde capaciteit, en controleren de functionaliteit van de gereviseerde accu.
De gereviseerde fietsaccu gaat retour. U ontvangt een e-mail met de verzendbevestiging en instructies voor gebruik na revisie.
Neem contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag.
+31 (0)485 782 565We reageren zo snel mogelijk op je bericht op werkdagen tussen 10:00 en 17:00.
+31 (0) 6 36 40 05 73Je kan jouw BionX R260 40.7V in de webshop vinden op basis van de merknaam of het modelnummer op de accu.
Na je bestelling ontvang je een e-mail met verzendinstructies.
We reviseren of repareren je accu en houden je op de hoogte van de voortgang.
Indien uw BionX E-bike accu niet meer naar behoren functioneert is een BionX fietsaccu revisie de voordelige oplossing van de problematiek. De BionX E-bike accurevisie is dé methode om oorzaak en gevolg van een minder presterende fietsaccu op te lossen. Versleten fietsaccu’s kunnen bijna altijd weer tot ongekende prestaties gebracht worden met het vervangen van de accucellen. Vaak is prestatieverlies een gevolg van normale slijtage van de accucellen, en is het vernieuwen van de 18650 cellen de beste, duurzaamste, en voordeligste remedie. Soms echter kan capaciteitsverlies veroorzaakt worden door defecten in de regelelektronica of acculader. Deze problemen worden door ons vóór de revisie ontdekt en opgelost. Daardoor kan het vernieuwen van de cellen vaak achterwege blijven waardoor veel kosten worden bespaard.
De BionX batterij heeft een nominaal voltage van 40,7V en, afhankelijk van uw keuze heeft u de mogelijkheid een hogere capaciteit te kiezen van 409 Wattuur of 530 Wattuur. Nadat de accurevisie is volbracht zal bij identiek gebleven fiets accuspecificaties, de actieradius van de BionX fietsaccu het niveau bereiken van de accu in nieuwtoestand. Aangezien de BionX fiets accurevisie de mogelijkheid biedt om de fietsaccucapaciteit uit te laten breiden, zal dit de actieradius van de fiets accu dienovereenkomstig evenredig doen toenemen. Een verdubbeling van de accucapaciteit resulteert in een verdubbeling van de actieradius.
Is de BionX accu eenmaal op onze locatie aangekomen, wordt hij uitgebreid getest met de bedoeling, de bron van het mankement op te sporen. Onze diagnose is er op gericht dat symptomen en de oorzaak van de symptomen te ontdekken en te verhelpen. Accuprestaties die afnemen kunnen immers worden veroorzaakt door een defecte acculader, fietselektronica, of de regelelektronica in de accu. Normale slijtage is vaak oorzaak en gevolg in één. Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, maar voordat we een geheel gereviseerde accu terug sturen, wordt deze nog eenmaal geladen en ontladen terwijl alle belangrijke parameters van de accu tegelijkertijd met speciale meet- en testapparatuur worden bijgehouden. Pas nadat alle resultaten van de onderzoeken de hoge kwaliteit van de revisie hebben bevestigd, wordt de gereviseerde fietsaccu verzendklaar gemaakt.
Naarmate de fietsaccu slijtage vertoond dan kan het zijn dat de BionX fietsaccu klachten krijgt. Een van de meest voorkomende klachten zijn o.a. afname van de trapondersteuning tijdens een E-biketocht en de snelle terugloop van het vermogen. Dit laatste houdt in dat het aantal te verwachten kilometers, oftewel de actieradius, op één volledig geladen fietsaccu die onhaalbaar blijkt. Het gebruik van het display en haar weergave is niet voor iedereen even gemakkelijk en logisch. Soms vermeldt het display een probleem die niet goed te herleiden is. Ook kunt U er tegen aan lopen dat de fiets er tijdens een fietstocht mee op houdt of capituleert bij een accupercentage van rond de 40% tot 50%.